Schema fredag-söndag
Hej! Vi vet att det har gått ut lite olika information angående schemat för kommande dagar. Vi ber om ursäkt för det och vill därför förtydliga genom att skicka ut igen. Skulle man ha missat att man har en tidigare sminktid så kommer man så fort man kan. Fredag SHOW!! Fredag: Sminkning: 13.30 T3 14.00 T4b 14.30 T2 15.00 T1 +T 15.30 T4a Uppvärmning på is: 16.40 t3a 16.55 t2 17.05 T+T1 17.45- samling (skridskor och kläder ska vara på) 18.00 SHOW Lördag Sminkning: 09.30T, T1 10.00 T2 10.30 T3 11.00 T4b 11.30 T4a Uppvärmning på is: 12.40 t3a 12.55 t2 13.05 T+T1 14.00 SHOW!! Söndag Sminkning: 09.30 T, T1 10.00 T2 10.30 T3 11.00 t4b 11.30 T4a Uppvärmning på is: 12.40 t3a 12.55 t2 13.05 T+T1 14.00 SHOW!!
Höörs Konståkningsförening
4 apr
0kommentarer
Träningstider torsdag 3/4
Hej, Dessa tider gäller för torsdag 3/4: 16.00-16.30 T2 16.30- 17.00 T2, T1, T Öppning och Barbie 17.00 Spolning 17.10-18.00 T, T1 Hälsningar Bella
Höörs Konståkningsförening
2 apr
0kommentarer
Funtionärsschema
Hej, Först vill vi tacka alla som har fyllt i funktionärsschemat redan men det fattas personal på vissa poster. De platser som finns kvar är parkeringsvakt alla tre dagarna men på söndagen är behovet allra störst. När man är parkeringsvakt så är det innan showen så man kan även se showen denna dagen. Det är även väldigt tomt i omklädningsrummen på söndagen. Så vi tar tacksamt emot hjälp även här. Om ni har möjlighet att hjälpa till så skriv in er i schemat eller mejla till oss så skriver vi in det. Ser fram emot en fin vecka som avslutas med en fantastisk show! Hälsningar Styrelsen Styrelsen
Höörs Konståkningsförening
31 mar
0kommentarer
Info samt schema för v14 (showvecka)
Info samt schema för v14 (showvecka) Hej! Här kommer viktig info som gäller för hela showveckan (v14) både för genrepen samt showdagarna. Även ordningen på nummerna finns bifogat längst ner! LÄS NOGA TACK! Info genrep måndag, tisdag, onsdag: Genrepet sker med de kläderna vi ska ha på showen! Samt all rekvisita. Håret ska vara utsläppt men halvuppsatt (bild finns bifogad) Denna frisyren kommer vi även ha på showen. Man ska vara beredd att stanna efter genrepet för att köra igenom det som ev inte riktigt satt när vi körde med musik och kläder. Vi har ingen begränsad tid men vi ska försöka att inte hålla på längre än till kl 19. Självklart börjar de yngsta så de kan åka hem tidigast. Som det står i schemat är det genrep akt på måndag, akt 2 på tisdag och hela showen(båda akterna) på onsdagen. Info show- fredag, lördag, söndag På showdagarna erbjuds man att bli sminkad. Här kommer viktig info kring sminkningen. Om man vill ha bas (foundation, rouge osv) så sminkar man detta själv innan sminkningen i ishallen. Samma sak gäller för eyeliner. Vill man ha detta så sminkar man det själv innan😊 Vi kommer endast att sminka ögonmakeup (någon form av glittrig ögonskugga samt dekor stenar) OBS- sminka ej ögonfransarna!!! De som sminkar i ishallen kan hjälpa till att ta på mascara, men då tar åkaren med sig EGEN mascara. Det går bra att göra detta själv men EFTER att man sminkat showsminket. OBS- ingen egen ögonsminkning! Lösögonfransar går bra att ha från åk 6 och uppåt. Om detta önskas köper man egna. De som sminkar showmakeupen kan hjälpa till att sätta på dem. OBS- inga lösögonfransar på INANN showsminket är på-sminkat. Eventuellt behöver ni ansöka om ledighet på slutet av dagen från skolan för att hinna till sminkningen så vi kan följa schemat. Om man inte kommer på den avsatta tiden gör vi så gott vi kan för att alla ska hinna, men då är det tyvärr inte garanterat att man blir sminkad. Det kommer bjudas på något att äta innan varje show, i form av korv med bröd/ toast- men man får gärna ta med sig egen mat så man har energi hela dagen ordning och reda i omklädningsrummen är självklarhet! Ingen mat eller dryck ska lämnas kvar. Vi måste vara rädda om våra kostymer. Vi uppskattar och vill att alla stannar i ishallen från att man sminkas fram till showens start. Detta för att ingen ska missa något. Här kommer schemat😊: Mvh Isabella och Showgruppen V.14 showvecka schema GENREP Måndag akt 1 Uppvärmning 15.45: t3a 15.55-16.10- T2 16.10-16.30-T1, T Samling vid spiraltrappan med skridskor och kläder: 16.50 Genrep start 17.00 Tisdag akt 2 Uppvärmning 15.45: t3a 15.55-16.10- T2 16.10-16.30-T1, T Samling vid spiraltrappan med skridskor och kläder: 16.50 Genrep start 17.00 Onsdag HELA SHOWEN Uppvärmning 15.20 t3a 15.30 16.10- T2 15.45 T1, T Genrep start 16.30 Torsdag Vilka tider och grupper som tränar på torsdagen bestäms onsdag kväll efter genrepet. De grupper som behöver träna extra på något nummer är prio! Fredag SHOW!! Fredag: Sminkning: 13.30 T3 14.00 T4b 14.30 T2 15.00 T1 +T 15.30 T4a Uppvärmning på is: 16.40 t3a 16.55 t2 17.05 T+T1 17.45- samling (skridskor och kläder ska vara på) 18.00 SHOW Lördag Sminkning: 09.30T, T1 10.00 T2 10.30 T3 11.00 T4b 11.30 T4a Uppvärmning på is: 12.40 t3a 12.55 t2 13.05 T+T1 14.00 SHOW!! Söndag Sminkning: 09.30 T, T1 10.00 T2 10.30 T3 11.00 t4b 11.30 T4a Uppvärmning på is: 12.40 t3a 12.55 t2 13.05 T+T1 14.00 SHOW!! ISSHOW ORDNING: Akt 1 Öppning: T,T1,T2, T3a Minioner: Skridskoskolan- isbjörnar, pingviner, grodor, igelkottar Rio: T3b, T4a+ Sasha solo Texas Hold’em (Cowboys): T2 Heartbeat: T, T1 Upp: T3a, T3b Wicked: T4a, T4b Thriller (Michael Jackson): T2+ Bella solo Paus Akt 2 Barbie: T,T1,T2 Annie: T3a+Eleonora solo Feel the light: T3b ( Vingar grupp T och Tova,Tilde) Shake it off: Skridskoskolan Pandor och Uttrar Dancing on my own: T4b +Ale solo Crousin’ for a bruisin’: T1 It’s raining men: Bella, Sasha och Ale Final: Alla (inte skridskoskolan)- men ss kommer in i avtackningen efter finalen
Alla friåkare
30 mar
0kommentarer
Information till skridskoskolan v14
Sista träningen denna säsong för skridskoskolan är på söndag 30/3 kl. 10.00. Information om när höstsäsongen drar igång kommer komma. Stort tack till alla för denna säsong! Hoppas vi ses i höst. Info för er som ska vara med i isshowen: Genrepet är onsdagen 2/4. Vi önskar att samtliga är på plats 16.10. De som lånar skridskor av föreningen kommer på genrepet ta dessa och behålla fram tills efter sista showen på söndagen. De ska förvaras på barnets plats i omklädningsrummet och får ej tas med hem. Då det finns ett begränsat parti skridskor till utlånes rekommenderar vi att ni lånar skridskor av någon ni känner eller om ni eventuellt vill köpa egna för att vara garanterade ditt barns storlek. Skridskoskolebarnen kommer att ha A-lagets omklädningsrum under samtliga dagar. Man går in till det via omklädningsrum 3-4. Då där kommer vara mycket folk, och bli trångt om alla vårdnadshavare springer där på samma gång, kan det vara bra att knyta på sitt barns skridskor ute på läktaren innan barnet går in i omklädningsrummet. Inne i omklädningsrummet finns tränare/funktonärer för att ta hand om barnen. Behöver just ditt barn att du är med, så går det att lösa! Showernas tider är: Fredag 18.00, lördag 14.00 och söndag 14.00. Då önskar vi att samtliga är på plats senast en halvtimme innan showstart och att samtliga är färdigklädda och "färdigkissade" senast 15 minuter innan showstart. Det går bra att barnen har med sig något att fika på, men tänk gärna på att det inte ska smulas ner för mycket i omklädningsrummet. Under samtliga showdagar kommer barnen i skridskoskolan även vara med i slutnummret. Där de brukar åka runt isen och vinka till publiken. Därför önskar vi att barnen behåller skridskorna på under hela showen. Under showens gång kommer där finnas en avgränsad del på läktaren för barnen att sitta på mellan deras nummer. En filt kan vara bra att ha med. Showen består av två akter. Varje akt varar i ca 30 min. Mellan akterna kommer vi ha en 30 minuters paus. Då vi önskar stor publik, och att så många besökare som möjligt ska kunna parkera på parkeringen, ber vi er därför att inte parkera på ishallens parkering. Parkera längre bort eller få skjuts till ishallen. Tack! :) Sammanfattning av tider: Genrep onsdag - på plats 16.10 Fredag - på plats 17.30 Lördag - på plats 13.30 Söndag - på plats 13.30 Nu ser vi alla fram emot en fantastisk show!
Höörs Konståkningsförening
29 mar
1kommentar
Schema v 14 och info om showveckan
Info samt schema för v14 (showvecka) Hej! Här kommer viktig info som gäller för hela showveckan (v14) både för genrepen samt showdagarna. Även ordningen på nummerna finns bifogat längst ner! LÄS NOGA TACK! Info genrep måndag, tisdag, onsdag: Genrepet sker med de kläderna vi ska ha på showen! Samt all rekvisita. Håret ska vara utsläppt men halvuppsatt (bild finns bifogad) Denna frisyren kommer vi även ha på showen. Man ska vara beredd att stanna efter genrepet för att köra igenom det som ev inte riktigt satt när vi körde med musik och kläder. Vi har ingen begränsad tid men vi ska försöka att inte hålla på längre än till kl 19. Självklart börjar de yngsta så de kan åka hem tidigast. Som det står i schemat är det genrep akt 1 på måndag, akt 2 på tisdag och hela showen(båda akterna) på onsdagen. Info show- fredag, lördag, söndag: På showdagarna erbjuds man att bli sminkad. Här kommer viktig info kring sminkningen. Om man vill ha bas (foundation, rouge osv) så sminkar man detta själv innan sminkningen i ishallen. Samma sak gäller för eyeliner. Vill man ha detta så sminkar man det själv innan😊 Vi kommer endast att sminka ögonmakeup (någon form av glittrig ögonskugga samt dekor stenar) OBS- sminka ej ögonfransarna!!! De som sminkar i ishallen kan hjälpa till att ta på mascara, men då tar åkaren med sig EGEN mascara. Det går bra att göra detta själv men EFTER att man sminkat showsminket. OBS- ingen egen ögonsminkning! Lösögonfransar går bra att ha från åk 6 och uppåt. Om detta önskas köper man egna. De som sminkar showmakeupen kan hjälpa till att sätta på dem. OBS- inga lösögonfransar på INANN showsminket är på-sminkat. Eventuellt behöver ni ansöka om ledighet på slutet av dagen från skolan för att hinna till sminkningen så vi kan följa schemat. Om man inte kommer på den avsatta tiden gör vi så gott vi kan för att alla ska hinna, men då är det tyvärr inte garanterat att man blir sminkad. Det kommer bjudas på något att äta innan varje show, i form av korv med bröd/ toast- men man får gärna ta med sig egen mat så man har energi hela dagen ordning och reda i omklädningsrummen är självklarhet! Ingen mat eller dryck ska lämnas kvar. Vi måste vara rädda om våra kostymer. Vi uppskattar och vill att alla stannar i ishallen från att man sminkas fram till showens start. Detta för att ingen ska missa något. Här kommer schemat :) Mvh Isabella och Showgruppen V.14 showvecka schema GENREP Måndag akt 1 Uppvärmning 15.45: t3a 15.55-16.10- T2 16.10-16.30-T1, T Samling vid spiraltrappan med skridskor och kläder: 16.50 Genrep start 17.00 Tisdag akt 2 Uppvärmning 15.45: t3a 15.55-16.10- T2 16.10-16.30-T1, T Samling vid spiraltrappan med skridskor och kläder: 16.50 Genrep start 17.00 Onsdag HELA SHOWEN Uppvärmning 15.20 t3a 15.30 16.10- T2 15.45 T1, T Genrep start 16.30 Torsdag Vilka tider och grupper som tränar på torsdagen bestäms onsdag kväll efter genrepet. De grupper som behöver träna extra på något nummer är prio! SHOW!! Fredag: Sminkning: 13.30 T3 14.00 T4b 14.30 T2 15.00 T1 +T 15.30 T4a Uppvärmning på is: 16.40 t3a 16.55 t2 17.05 T+T1 17.45- samling (skridskor och kläder ska vara på) 18.00 SHOW Lördag Sminkning: 09.30T, T1 10.00 T2 10.30 T3 11.00 T4b 11.30 T4a Uppvärmning på is: 12.40 t3a 12.55 t2 13.05 T+T1 14.00 SHOW!! Söndag Sminkning: 09.30 T, T1 10.00 T2 10.30 T3 11.00 t4b 11.30 T4a Uppvärmning på is: 12.40 t3a 12.55 t2 13.05 T+T1 14.00 SHOW!! ISSHOW ORDNING: Akt 1 Öppning: T,T1,T2, T3a Minioner: Skridskoskolan- isbjörnar, pingviner, grodor, igelkottar Rio: T3b, T4a+ Sasha solo Texas Hold’em (Cowboys): T2 Heartbeat: T, T1 Upp: T3a, T3b Wicked: T4a, T4b Thriller (Michael Jackson): T2+ Bella solo Paus Akt 2 Barbie: T,T1,T2 Annie: T3a+Eleonora solo Feel the light: T3b ( Vingar grupp T och Tova,Tilde) Shake it off: Skridskoskolan Pandor och Uttrar Dancing on my own: T4b +Ale solo Crousin’ for a bruisin’: T1 It’s raining men: Bella, Sasha och Ale Final: Alla (inte skridskoskolan)- men ss kommer in i avtackningen efter finalen
Höörs Konståkningsförening
29 mar
9kommentarer
Isshow. Finalen T4a T4b T3a T3b
Hej! Vi vill uppmärksamma er att inte glömma blåa band till finalen, två st på höger och två st på vänster överarm. Banden ska vara 3,5 cm breda och ska sitta tight runt/ inte glida av överarmen. Vänligen kontrollera breden på banden och justera vid behov. Speglarna ska sys på två av banden tre speglar per band, se bilden. Banden med speglarna ska sitta på höger överarm. Om ni saknar band eller speglar så finns de att hämta i klubbrummet. Allt ska vara färdigt till måndag då genrepet börjar Hälsar isshowgruppen.
Höörs Konståkningsförening
25 mar
0kommentarer
Kalendern uppdaterad för v13
Kalendern uppdaterad för v13
Höörs Konståkningsförening
22 mar
6kommentarer
Bjäre Chips
Hej allihopa! Fram till den 27 april kommer vi alla i Höörs Konståkningsförening sälja chips från Bjäre. Dessa chips är uppskattade av många då de är otroligt goda. Hoppas att så många som möjligt vill hjälpa till med försäljningen! Det finns försäljningslappar att hämta i klubbrummet från och med idag. Eller så kan du skriva ut den via de bifogade filerna här. Vi kommer sälja chipsen för 25kr/st. En stor önskan är att samtliga säljer minst 18 påsar. När du är färdig med din försäljning behöver jag få in den för att sammanställa allas beställningar och skicka in den till Bjäre. Senast den 27 April behöver jag få in den. Detta kan göras genom att fota den och skicka den till mig, eller att skriva ner antal och sort i ett SMS. Glöm inte att ange barnets namn. Skicka till: 0767772095 Leveransen kommer 3-5 veckor efter att jag skickat in den. Lycka till med försäljningen! Mvh Sofie Högfeldt
Höörs Konståkningsförening
20 mar
0kommentarer
Stötta Höörs KF genom att handla på Intersport!
Nu har vår klubbshop med klubbkläder äntligen kommit igång igen! Det är fortfarande Intersport som säljer våra kläder och shopen går att nå via länken nedan: https://team.intersport.se/hoors-konstakningsforening Gå gärna in och stötta föreningen genom att ange Höörs KF som vald förening på din medlemssida på Intersport. Då går 3% av summan av det du handlar på Intersport direkt till föreningen! Så påminn gärna vänner, släkt och alla ni känner för denna "enkla" stötting :) Tusen tack för eventuella bidrag <3
Höörs Konståkningsförening
16 mar
Visa fler nyheter